Bükki Hegyi Maraton pálya

2022 Jubileumi verseny pályái:

Maraton és Félmaraton egyéni versenyszám:
az 1991-es, Lillafüredet és Bánkutat is érintő nagy körön!!!

Jubileumi maraton pálya!

Jubileumi félmaraton pálya!

Kismaraton (10,7km) Maraton váltó (4×10,7km):
Az új 10,7km pályán lesz a verseny, melyen 2021-ben is versenyeztetek.
Természetjáró térkép!

A verseny megújult körpályájának leírása (10.7 km)

BHM Pálya

A Királyasztalon, az önkormányzati faháznál kijelölt rajt után, egy lejtős aszfaltozott úton – a szanatórium melletti erdei úton – jutunk le a Csanyik-völgybe, ahol rögtön jobbra kanyarodva átfutunk két autóparkoló között, majd ismét jobbra fordulva egy emelkedő makadám kavicsos út következik (zöld + jelzés).
Innentől kezdve 1200 méteren keresztül mintegy 117 métert emelkedik az út. Felérve a tetőre folyamatosan haladunk tovább a zöld + jelzésen (szalagozás) enyhén hullámzó terepen. A szalagozás mentén haladva a terep átvált egy sziklás-köves részre, mely után egy komolyabb emelkedőt megmászva feljutunk Nagy-galyára (459 m). A pálya jobbra folytatódik, tovább a zöld – jelzésen. Lankás dózer úton haladva elérkezünk 3Y elágazáshoz, de a mi utunk halad tovább a zöld – jelzésen (szalagozás). 250m méter megtétele után felérünk Kis-galyára (457m).
A második elágazásnál a turista jelzésről balra letérünk, és elhaladva a vadetető mellett, folytatjuk utunkat a zöld – jelzésen. A lejtő alján balra kanyarodva újra bekapcsolódunk a zöld – jelzésbe. Pihentetőbb szakasz után gyors és rövid lejtő keresztezi a kisvasútsínt, majd a kiszélesedő, ellapuló úton érkezünk a frissítő ponthoz. A frissítő pont után rögtön balra meredeken fölfelé kanyarodunk (sárga – jelzés).

BHM Szint

Egy magassági betonpont után aztán folyamatosan lejtő rész következik, majd egy távvezetéket keresztezve elérkezünk az Ostoros-hegy aljába. Itt jobbra, lefelé kanyarodunk (piros pötty jelzés). A völgyben rákanyarodunk egy keskeny aszfaltútra és azon megkezdjük az utolsó elnyúlt emelkedő leküzdését. Mintegy 750 méter után, jobbra fel egy kavicsos útra térünk és visszaérkezünk a kiindulási helyünkre, a Királyasztal tetején kijelölt versenyközpontba, az „erdei stadionba”, ahol a több körös versenyzők és célbeérkezők frissíthetnek.