Baradla Underground Trail (15,1km) – Pálya leírás

A rajt után a Baradla-völgyben, a Z+ jelzésen vezet az utunk, majd a K+ Karu-völgy oldalában a nyeregig, innen a K- jelzésen a jósvafői barlangbejáratig.

Barlangi szakasz (2 km): Jósvafői bejárat – Vetődéses-terem – Színpad – Óriások-terme – Mozdony – Sárkányfej – Itt egy meredek úton a Csillagvizsgálóhoz és lépcsőn egy másik úton vissza – Polip – Vörös-tó (280 lépcső felfelé).

A Vörös-tavi kijáratnál frissítőpont várja a versenyzőket. A felszínen tovább megyünk az S- jelzésen, a Borókás tebrekig. Innen tovább a K+ jelzésen fel a Közép-hegyre, majd a K- jelzésen a Baradla tető felé. A K- jelzésen kell futni egészen a Baradla-tető előtti 4-es elágazásig, ahol jobbra kanyarodunk a K+ jelzésen, a völgy irányába.“ A lejtős úton a Kecső-patak felé haladva egészen a Z- jelzésig kell mennünk, ahol élesen balra kanyarodva a Z-, majd kb. 600 m után a Z+ jelzésen kell tovább futni. A Z+ jelzés vezet el minket a Baradla-völgyön keresztül az aggteleki kempinghez, ahol a faházak előtti sétány jelenti a célegyenest.

Az útvonal végig jelzett turistaúton halad, valamint a Baradla-barlang turisták által járt részén, a jósvafői bejárattól a Vörös-tavi kijáratig. A versenyzők tájékozódását szalagok, útjelző táblák segítik. A szalagokat a rendezvény előtti napon helyezzük ki, és a rendezvényt követően össze is szedjük. Az ellenőrző pontokon (a Baradla-barlang bejáratainál) szelektív hulladékgyűjtő zsákokat helyezünk el, és az összegyűjtött hulladék elszállításáról gondoskodunk.